دفتر حقوقی پارسای

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل خانواده - وکیل حقوقی - وکیل کیفری

دفتر حقوقی پارسای

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل خانواده - وکیل حقوقی - وکیل کیفری

طلاق به درخواست مرد

در این مختصر سعی شده است در بهترین و کوتاه ترین جملات، مراحل طلاق از طرف مرد توضیح داده شود.

1- بر طبق ماده 1133 قانون مدنی اختیار طلاق با مرد است و اوست که می تواند حتی بدون دلیل موجه، دادخواست طلاق به طرفیت همسر تقدیم دادگاه کند.

2- سوال می شود که آیا عدم رضایت زن (زوجه) تاثیری در پرونده روند طلاق از جانب مرد دارد؟جواب منفی است به این توضیح که عدم رضایت و موافقت زن تنها می تواند پروسه طلاق از جانب مرد را طولانی کند ولی امکان جلوگیری از صدور حکم طلاق را ندارد.

3- رأیی که دادگاه پس از دادخواست طلاق از طرف مرد صادر می کند گوهی عدم امکان سازش نام دارد و مرد 3 ماه فرصت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت طلاق به دفترخانه طلاق مراجعه کند در غیر این صورت رای صادره از درجه اعتبار ساقط می شود.

4- پرونده طلاق چه خواهان آن مرد باشد چه زن، در صورت اعتراض پرونده ای سه مرحله ای است یعنی دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور که با اعتراض زن حتی اگر اعتراض غیر موجه باشد، روند طلاق تا یک سال نیز به طول می انجامد لذا مدت زمان طلاق از طرف مرد بستگی کامل به اعتراض طرفین خصوصا زن دارد که ممکن است از 3 ماه تا 1 سال به طول بیانجامد.

5- در هر طلاقی مثل طلاق توافقی، طلاق از جانب مرد یا طلاق از جانب زن، بر طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده قاضی دادگاه خانواده مکلف است نسبت به مهریه، اجرت المثل، نفقه و حضانت فرزندان، ملاقات و نفقه آن ها تعیین تکلیف کند.

6- در مراحل پرونده طلاق از طرف مرد، دادگاه مکلف است که به هر یک زوجین ابلاغ فرستاده و با درج مهلت از آن ها بخواهد که داور معرفی کنند.

7- در هیچ فرضی حتی اگر رای غیابی باشد در طلاق از طرف مرد، مهریه زن از بین نمی رود فقط اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد مهریه در هنگام طلاق نصف می گردد.

8- نوع طلاقی که مرد درخواست کننده آن باشد رجعی است یعنی در مدت حدود 3 ماه عده مرد می تواند به زن رجوع کند و طلاق از بین می رود مگر این که زن دوشیزه (باکره) یا یائسه باشد که در این موارد طلاق بائن است و امکان رجوع وجود ندارد.

44033677 - 44963487

منبع: طلاق به درخواست مرد

دادن حق طلاق به زن

وکالت در طلاقی که مرد به زن می دهد به دو صورت است یا در موقع انعقاد عقد نکاح توسط عاقد و با درج در عقدنامه از سوی مرد به زن داده می شود و یا این که پس از عقد، زوجین به دفتر اسناد رسمی که می تواند در هر کجای ایران مراجعه کنند و با دادن اصل عقد نامه، شناسنامه و کارت ملی به سر دفتر از او می خواهند که سند وکالت در طلاق تنظیم نماید.

توصیه می شود که زنانی که وکالت در طلاق از همسرانشان می گیرند کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی زوج را نیز به انضمام اصل وکالتنامه در اختیار داشته باشند.

اگر اصل وکالتنامه وکالت در طلاق که به زن داده شده است گم یا پاره شود، نگران نباشید، می توانید با ارائه مدارک شناسایی به همان دفترخانه مراجعه کنید و رونوشت اخذ نمایید.

آنچه بسیار اهمیت دارد متن وکالت در طلاق است متاسفانه بسیاری از وکالت در طلاق های اخذ شده توسط زنان مخصوصا مواردی که در ضمن عقد در سند ازدواج داده شده است ناقص است و در عمل و در مقام اعمال آن دچار مشکل می شوند. در این نوشته دو لینک گذاشته شده است که توصیه می شود هر دو آن ها را به دقت مطالعه کنید تا اولا اطلاعات کاملی در خصوص وکالت در طلاق یا همان حق طلاق زوجه داشته باشید و ثانیا متن کامل وکالت در طلاق را در اختیار داشته باشید.

آگاه باشید که برای گرفتن طلاق از طریق وکالت در طلاق باید به وکیل دادگستری برای اعمال آن مراجعه کرد.

مراحل طلاق از طریق وکالت در طلاق

اگر سوالی در خصوص وکالت حق طلاق زوجه داشتید و یا برای اعمال آن نیازمند وکیل و یا مشاوره حقوقی می باشید با ما تماس بگیرید.

44033677 - 44963487


منبع: دادن حق طلاق به زن

درخواست طلاق توافقی

در طلاق توافقی زوجین الزام قانونی برای استفاده از وکیل ندارند و می توانند بدون حضور وکیل نیاز مراحل طلاق توافقی را بدون وکیل طی کنند اما وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد. اول این که چون نیاز به حضور ایشان نیست لطمه شغلی و یا حیثیتی - که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده متحمل باشد – به موکل وارد نمی آید ثانیا اضطراب - تنش و جر و بحث زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ثانیا داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل و مدت زمان انجام طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

2- برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟ زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل، باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی همراه با شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی (مدارک برای طلاق توافقی) مراجعه کنند و درخواست طلاق توافقی را ثبت و امضاء کنند. پس از ارجاع شعبه درخواست شعبه دادگاه زوجین می بایستی به شعبه مربوط مراجعه کنند تا پس از انجام مشاوره دادگاه که اجباری است نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند. زوجین هر توافقی که با هم در مورد طلاق توافقی داشته باشند به دادگاه اعلام می کنند.

3- پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت، زوجین 3 ماه مهلت برای مراجعه به دفتر طلاق و ثبت رسمی دارند.

در دادگاه های تهران زوجه ای که دوشیزه باشد معرفی به پزشکی قانونی می شود. اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری یا عدم آن به جهت ثبت طلاق الزامی است.

مهریه، حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها، نفقه زوجه و اجرت المثل، جهیزیه همگی وابسته به توافق زوجین است و رای دادگاه بر این اساس صادر می شود.

در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و چه بدون آن الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق توافقی رایگان است لذا اگر سوالاتی در این خصوص داشتید با ما تماس بگیرید.

وکیل طلاق توافقی 09122547699 – 44033677

منبع: درخواست طلاق توافقی

,;dg xghr

هر دادخواست یا شکواییه ای که تقدیم دادگاه یا دادسرا می شود مشمول هزینه دادرسی است. پرونده طلاق هم اینگونه است. امروزه با توجه به این که ثبت دادخواست می بایستی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شود و خود آن دفاتر دستمزدهای مطابق تعرفه به غیر از هزینه دادرسی دریافت می کنند، هزینه دادرسی طلاق توافقی حدود 140 الی 160 هزار تومان می باشد که از طریق کارت بانکی در دفاتر مذکور پرداخت می شود.

هزینه دوم طلاق توافقی، هزینه مشاوره دادگاه می باشد که در هر شهر و حتی مجتمع قضایی به صورت سلیقه ای در این خصوص دستمزد دریافت می کنند. در تهران می توان جمعا هزینه مشاوره حدود 70 الی 80 هزار تومان است. مشاوره برای طلاق توافقی اجباری می باشد.

هزینه سوم از مراحل طلاق توافقی، مربوط به ثبت طلاق در دفترخانه طلاق (محضر) می باشد که در اینجا هم هر دفترخانه ای قیمت مخصوص به خود دارد و دفاتر طلاق بالای شهر معمولا مبلغ بیشتری دریافت می کنند. در حال حاضر، حدود قیمت ثبت طلاق توافقی در دفترخانه (محضر) 300 هزار تومان می باشد.

بعضی دفترخانه ها اگر زوجین، شهود همراه نیاورده باشند مبلغی حدود 10 الی 15 هزار تومان بابت معرفی هر شاهد از آن ها دریافت می کنند.

هزینه چهارم برای طلاق توافقی که البته اختیاری است حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی است. قیمت دستمزد وکیل برای طلاق توافقی هم بر مبنای توافق وکیل و موکل است و به همین علت است که اگر در این خصوص از هر وکیل، هزینه وکیل برای طلاق توافقی سوال شود قیمت متفاوت از دیگری اعلام می کند.

اما در خصوص هزینه طلاق توافقی، گروه وکلای پارسای با حق الوکاله ای بسیار منصفانه یعنی هر وکیل 800 هزار تومان مراحل طلاق توافقی از ابتدا تا انتها را برای موکل انجام می دهند. مراحل انجام طلاق توافقی بدون حضور زوجین خواهد بود.

وکیل طلاق 09122547699 – 44033677

منبع: ,;dg xghr

وکالت طلاق به زوجه

هر کاری را که شخصی بتواند خود انجام دهد می تواند اعمال و انجام آن را به دیگری وکالت دهد. ازدواج و طلاق نیز اینگونه است. اگر توجه کرده باشید در موقع خواندن صیغه عقد نکاح، عاقد از زوجین وکالت می گیرد برای خواندن صیغه محرمیت و صیغه عقد دائم یا موقت، در حالی که خود زوجین می توانند بدون عاقد هم – که در واقع وکیل است - صیغه مربوطه را بخوانند ولی انجام آن را به دیگری وکالت می دهند.

در طلاق نیز زوجین می توانند به دیگری در این خصوص وکالت دهند. آنچه رایج است وکالت طلاق به زوجه است با توجه به این که اختیار طلاق از امتیازاتی است که شرع و قانون به مرد داده است او می تواند اعمال آن را به دیگری و لو زوجه وکالت دهد. نحوه گرفتن وکالت به دو صورت است یا می بایستی در هنگام عقد به عنوان شرط ضمن عقد در سند ازدواج قید گردد و یا بعد از عقد در کشورمان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرد و در خارج از کشور به سفارت ایران در کشور محل اقامت برای تنظیم اعطای آن مراجعه کرد.

وکالت عقدی است جایز بدین معنی که هر کدام از وکیل و موکل می توانند به اختیار آن را بر هم بزنند. وکالت در طلاق زوجه نیز اینچنین است مگر این که در ضمن عقد لازمی وکالت شرط شده باشد مثل شرط وکالت طلاق در ضمن عقد و مندرج در سند ازدواج و یا این که عدم عزل وکیل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد وکالت در طلاق های تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی غالبا اینگونه است، اگر زوجین تمایل داشته باشند که وکالت طلاق بلاعزل باشد، اصطلاحا در وکالت نامه نوشته می شود حق عزل وکیل ضمن عقد خارج لازم اسقاط شده است. این وکالت در طلاق تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی در اصطلاح عامیانه به حق طلاق محضری شهرت پیدا کرده است.

در صورت وجود وکالت زن در طلاق، دیگر نیازی به حضور شوهر (موکل) نیست فقط با توجه به این که با وکالت مدنی (وکالت حق طلاق) زوجه به شخصه نمی تواند از جانب شوهر در دادگاه برای طلاق توافقی حضور پیدا کند. می بایستی با وکالت خود با توجه به حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه برای شوهر وکیل انتخاب نماید.

وکیل طلاق      09122547699 - 44033677


منبع: وکالت طلاق به زوجه